Nieuwe week, nieuwe avonturen - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Tessa Kuyvenhoven - WaarBenJij.nu Nieuwe week, nieuwe avonturen - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Tessa Kuyvenhoven - WaarBenJij.nu

Nieuwe week, nieuwe avonturen

Door: Tessa Kuyvenhoven

Blijf op de hoogte en volg Tessa

25 Januari 2017 | Zuid-Afrika, Stellenbosch

En eindelijk stond onze eerste echte stranddag gepland! Vol goede moed, zwemkleding, handdoek en een lading zonnebrand stapte ik in de bus naar Cape Town. Met een tussenstop bij het V&A Waterfront waar we lekker de toerist uit konden hangen, kwamen we rond het middag uur aan bij Camps Bay, een prachtig strand. Ze zeiden al dat het water vrij koud zou zijn, maar ik dacht: Tja, dat is koud voor Zuid Afrikaanse begrippen. Nou, mooi niet dus het water was echt 10 graden en als je erin stond deden je voeten echt pijn. Tot zover dus mijn zwemavontuur. Veel van de groep bleven in Kaapstad maar ik had toch besloten om terug te gaan, misschien met het idee om anderen te ontmoeten of omdat ik even een dipje had. Uiteindelijk kon ik met wat mensen mee eten die ook bij diezelfde groep hoorde, dus mission nieuwe mensen ontmoeten: Failed. Maar het was echt heel fijn om even met een kleiner groepje te zijn. We gingen lekker uit eten, paar wijntjes gedronken en redelijk op tijd lekker in mijn bedje. Misschien zou dit het begin zijn van een positieve strike aan dagen en werd het vanaf hier alleen maar makkelijker.

Omdat we in de Capital of Wine zijn kon het deze week natuurlijk ook niet ontbreken aan een nieuwe winetasting. Samen met een Nederlands meisje en twee Duitsers (nieuwe mensen, jeej) vertrok ik naar twee wijngaarden. De tweede heette Neethlingshof (écht een aanrader, mocht je een keer in de buurt zijn) en we hadden daar een heerlijk vleesplateau, nachos en echt overvolle glazen met wijn. Dus na acht glazen wijn en heerlijk eten en minder dan 11 euro kwijt te zijn verspreid over vijf uur, kwam ik voldaan en lichtelijk aangeschoten terug in Bosman House. Na wat gefaalde pogingen tot een goede braai hadden we deze avond ook voor het eerst een échte braai door een Zuid Afrikaan en nu ben ik ook echt volledig overtuigd van het concept Braai. Het was echt super lekker en ging voor de verandering nog vrij snel ook.

Na al die alcoholische nuttigingen en het vele eten, is het natuurlijk ook tijd om hier en daar wat te sporten. Zo gezegd, zo gedaan, in de über naar Muizenberg om daar een surfplank te huren. Ik had dat een keer eerder gedaan in New York maar dat is ondertussen ook al weer 4.5 jaar geleden. Ik ben niet écht een natuurtalent, maar het was echt super leuk. Je kunt hier ook allemaal societies joinen en 1 daarvan is de surf society en dan kun je iedere week minimaal 1x naar een surfstrand en er zitten ook wat lesjes bij. Dus wie weet, over een paar maanden.. Het was een dag met vele eerste keren, of een 'eerste keer sinds hele lange tijd' want op het eind belandden we in de Poolbar in de Happy Oak, halve liters bier met meer dan 7% alcohol voor omgerekend zo'n 1 euro 20 en voor 0.35 cent konden we gebruik maken van de Pooltafel. Dit had ik 1 x eerder gedaan en toen was het al een prestatie als ik de witte bal raakte, echter, nu ging dit toch soepeler dan verwacht en kreeg ik het zelfs voor elkaar om er hier en daar een balletje in te schieten. Samen met een huisgenootje doken we nog even het nachtleven in, in een club, eindigden we bij de KFC en daarna moe maar voldaan lekker weer in mijn bedje.

Ook dinsdag te horen gekregen dat al mijn vakken zijn goedgekeurd en dat het niet erg is als ik 1 clash heb, dus mijn vakken staan vast voor deze periode, Learning for Sustainable and Community Engagement en Business Management. Op hoop van zegen dat ik ze allebei haal want het zijn precies de 24 punten die ik nodig heb voor het afronden van mijn Bachelor. Het is ondertussen al meer dan een maand geleden dat ik iets aan een studie heb gedaan, en hoe gek het ook klinkt met al deze vrije tijd, maar ik heb echt wel zin om weer te beginnen. Ik merk dat als ik alleen ben, zoals vandaag met de meeting voor Exchange studenten, dat ik het toch makkelijker vind om op iemand af te stappen om een praatje te maken en dit zal dus ook gebeuren als mijn vakken gaan beginnen. Ook lijken mijn vakken me gewoon echt heel gaaf, dus ik kan eigenlijk niet wachten om te beginnen met mijn vakken. Na een geslaagde meeting op de uni moest dit natuurlijk gevierd worden met heel wat wijn in een wine studio met groot deel van het huis en wat random mensen die werden uitgenodigd. Hierna moest ik er toch aan geloven om naar een Gin Bar te gaan en ik werd goed geholpen om de minst verschrikkelijke uit te kiezen. één ontdekking wel, het is niet perse de Gin die het probleem is maar de Tonic, dus daar kan aan gewerkt worden. Tot nu toe was ik echt ontzettend aan het genieten van de laatste dagen sinds zaterdag, maar toch tijdens het uitgaan erna voelde ik me niet helemaal op mijn plekje, ik voelde me een beetje buitengesloten door wat meiden die echt alleen maar hoeven te lachen en tien mensen om zich heen hebben. Het lijkt hun nul energie te kosten om gemogen te worden, dus dat vond ik even best frustrerend. Ik hoop heel erg dat het me lukt om dit uiteindelijk los te gaan laten en gewoon te genieten van de dingen die ik doe, in plaats van mijn geluk te laten bederven door anderen om me heen vanwege onzekerheid of iets.

Vandaag ga ik voor het eerst meeten met mijn matiebuddy, Maties zijn mensen die hier studeren in Stellenbosch en het komt van 'mate' of 'tomaat' daar zijn ze niet helemaal zeker van op de uni, anyways het klinkt goed. En daarna vertrekken we naar Boulders Beach en Cape of Good Hope, Exciting!!

De muis van mijn computer is er helaas mee gestopt, dus als ik een nieuwe heb gekocht zal ik weer eens wat foto's toevoegen.

  • 25 Januari 2017 - 12:16

    Robert:

    Hoi Tessa,

    Blijf gewoon jezelf en pas je niet aan om leuk gevonden te worden, je bent leuk zoals je bent hoor.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Vanaf 14 januari vertrek ik naar Stellenbosch, Zuid-Afrika om hier mijn minor te doen voor mijn studie Bedrijfs- en Consumentenwetenschappen. Om vrienden en familie toch een beetje op de hoogte te houden van mijn hopelijk leuke leventje, heb ik toch besloten een blog bij te houden.

Actief sinds 14 Jan. 2017
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 121657

Voorgaande reizen:

14 Januari 2017 - 30 Juni 2017

Stellenbosch, South Africa

Landen bezocht: